A- A A+

Język angielski

  • Dzień dobry,
    dzisiaj nazwy ubrań:
    T-shirt – podkoszulek
    jacket – kurtka
    blouse – bluzka
    trousers – spodnie
    socks – skarpetki
    shoes – buty
  • Dzień dobry,dzisiaj poznajemy nazwy owoców:
    peach – brzoskwinia
    grapes – winogrona
    strawberry – truskawka
    pear – gruszka
    plum – gruszka
    lemon – cytryna

Dzieci mogą wypowiadać się też co lubią: I like…, a czego nie lubią: I don’t like… jeśli chodzi o owoce.Mogą też mówić jaki owoc jest ich ulubionym owocem: My favourite fruit is…

  • Dzień dobry,

dzisiaj poznajemy nazwy warzyw:
onions – cebule
carrots – marchewki
potatoes – ziemniaki
broccoli – brokuł
cucumbers – ogórki

Jeśli chcemy powiedzieć, że coś lubimy, używamy wyrażenia: I like…. – Ja lubię…  np. I like broccoli.Jeśli nie lubimy, mówimy I don’t like… – Nie lubię…. np. I don’t like potatoes.

Zachęcam do mówienia przez dzieci co lubią jeść, a czego nie lubią.

  • Dzień dobry,

dzisiaj nazwy produktów żywnościowych:

ice cream – lody
chicken – kurczak
french fries – frytki
cheese – ser
eggs – jajka
cake – ciasto
sandwich – kanapka
doughnut – pączek

Zachęcam do zabawy w zgadywanie „What’s my favourite food?”– Jakie jest moje ulubione jedzenie?

Rodzic w myślach wybiera ulubione jedzenie z powyższych wyrazów lub z piosenki i pyta „What’s my favourite food?”, a dziecko próbuje zgadnąć po angielsku, które to jedzenie.  Potem na odwrót – rodzic zgaduje ulubione jedzenie dziecka.

Zachęcam również do słuchania na bieżąco piosenek w j. angielskim, a także oglądania krótkich bajek po angielsku dostępnych w internecie – to pozwala dzieciom na osłuchanie się  z językiem obcym.

  • Dzień dobry,

Dzisiaj  słówka związane z zabawkami:

teddy bear – miś
kite – latawiec
paints – farby
bike – rower
ball – piłka
doll – lalka
skateboard – deskorolka

Proszę narysować swoją ulubioną zabawkę.

  • Dzień dobry,

Dzisiaj przypomnimy sobie i utrwalimy dzikie zwierzątka:

parrot – papuga
crocodile – krokodyl
elephant– słoń
lion– lew
giraffe– żyrafa
monkey– małpa
tiger – tygrys
snake – wąż
kangaroo – kangur

Zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Let’s go to the zoo” – „Chodźmy do zoo” i narysowania swoich ulubionych zwierząt, które tam możemy zobaczyć. Dzieci nazywają je po angielsku odpowiadając na pytanie rodziców „What’s this?” Co to jest?

  • Dzisiaj przypomnimy sobie i utrwalimy zwierzątka żyjące na farmie:

horse – koń
duck – kaczka
pig – świnka
rooster –  kogut
sheep – owca
goat – koza
hen – kura
rabbit – królik
cow – krowa

Zachęcam do stworzenia memory game na zasadzie par: cow – cow, horse – horse itd. oraz do wspólnej gry z rodzicami lub rodzeństwem w szukanie par i nazywanie zwierzątek po angielsku.

  • Dzień dobry,

Dzisiaj utrwalamy słówka, które ostatnio poznały dzieci – te związane z ruchem, a także kilka nowych dotyczących zabaw ruchowych:
swing – huśtać się
hop – podskakiwać na jednej nodze
play football – grać w piłkę nożną

oraz słówka związane z położeniem rzeczy:
on – na
in – w
under – pod

Możecie Państwo położyć ulubioną zabawkę np. na lub pod stołem i pytać dziecko: Where i sit?,  a dziecko odpowiada On the table itd.

  • Dzień dobry,dzisiaj nadal czynności związane z ruchem:
    clap your hands – klaskać
    fly – latać
    swim – pływać
    climb – wspinać się
    sing – śpiewać

Zachęcam do pytania dzieci: Can you…? Czy potrafisz  np. Can you swim?Może dzieci same spróbują powtarzać np. I can sing.
Nadal możecie Państwo poszerzać zabawę Simon says…  o nowe słówka związane z ruchem z dzisiejszej lekcji.

  • Dzień dobry,
    dzisiaj czynności związane z ruchem:
    run – biegać
    go – iść
    jump – skakać
    turn around – obracać się
    dance – tańczyć
    skip – skakać na skakance

Zachęcam do zabawy, którą dzieci dobrze znają i bardzo lubią: Simon says…
Polega ona na wydawaniu poleceń zaczynając od słów Simon says – wtedy można to wykonać, jeśli nie podacie Państwo Simon says, tylko samo polecenie, to dzieciom nie wolno tego wykonywać.
Przykład:
Simon says jump! – dziecko skacze
Simon says turn around! – dziecko się obraca
Dance! -nie wolno tego wykonać
W przedszkolu dzieci chętnie same wydają sobie polecenia, proszę spróbować:)
Pozdrawiam,
Iwona Kasprzyk

  • Dzień dobry,dzisiaj słówka dotyczące członków rodziny:

mummy – mamusia
daddy – tatuś
sister – siostra
brother – brat
grandma – babcia
grandad – dziadziuś

Zachęcam do słuchania i śpiewania piosenki „Baby shark” i wspólnego pokazywania razem z tekstem piosenki oraz do powracania do innych piosenek, które dzieci już poznały. Zachęcam również do wykonania portretu swojej rodziny i nazywania członków rodziny po angielsku.

  • Kolejne słówka związane z miastem.

police office – posterunek policji
supermarket– supermarket
fire station –  straż pożarna
museum – muzeum
bus stop – przystanek

Zachęcam do oglądania z dziećmi filmiku dostępnego w internecie do powtarzania i utrwalania słówek https://www.youtube.com/watch?v=EfD2k9beP-4

Możecie Państwo wykonać również makietę miasta z pudełek, które zostają po różnych produktach oklejając je papierem kolorowym, bibułą lub malując farbami. Taka makieta może być wykorzystana do utrwalania słówek poprzez pytanie: What’s this? Co to jest? Ponadto dzieci mogą podczas wspólnej zabawy z Państwem przemieszczać się zabawkowymi samochodzikami lub maskotką pomiędzy budynkami na Państwa polecenie np. Go to the supermarket – idź/jedź do supermarketu itd.

  • Na początek przesyłam link do piosenki dostępnej w internecie związanej ze słówkami odnoszącymi się do pogody.

https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk

Zachęcam do wspólnego słuchania.

A dzisiaj partia słówek. Jakie miejsca mamy w mieście?

school – szkoła
park – park
post office – poczta
hospital – szpital
bank- bank

W celu utrwalania słówek poprzez zabawę możecie Państwo:

– poprosić dzieci, żeby narysowały te budynki wydając polecenia typu „Draw a school, please” Narysuj szkołę .

– sami narysować kilka budynków i poprosić o ich pokolorowanie wydając polecenie „Colour the post office” Pokoloruj pocztę.

– jeśli dziecko lubi budować z klocków poproście by zbudowało miasto i pytajcie „What’s this?” Co to jest?  a dzieci spróbują nazwać budynek po angielsku.

– inną zabawą, w której łatwo utrwalać słówka jest tzw. memory game. Na niewielkich kwadracikach z tekturki albo bloku technicznego lub bristolu rysujemy podobne obrazki np. na dwóch takie same szkoły, na dwóch takie same szpitale itp. Następnie je odwracamy rysunkiem do dołu i szukamy na zmianę z dziećmi par. Za każdym razem pomagamy dziecku nazwać budynki, które są widoczne na rysunkach po angielsku. Tę zabawę możecie Państwo wykorzystywać również przy powtarzaniu innych słówek, a kolekcja kart będzie cały czas się zwiększać.

  • Witajcie Przedszkolaki:)

Przesyłam kolejne słówka z angielskiego – dzisiaj będą to słówka związane z opisem pogody.

sunny – słonecznie
rainy – deszczowo
windy – wietrznie
cloudy – pochmurnie
hot – gorąco
cold – zimno

What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda? Popatrzcie za okno i odpowiedzcie po angielsku!

Zachęcam również do wspólnej gimnastyki do piosenki, którą dobrze znacie: „ Hokey Cokey”. Wiem, że bardzo ją lubicie!

  • Gdy już założycie hodowle zdrowego szczypiorku, zachęcam do utrwalania słówek – nazw zwierzątek żyjących na łące:

ladybird – biedronka
frog – żaba
ant – mrówka
spider – pająk
butterfly – motyl

Możecie wspólnie zagrać w grę  „Who are you?” – Kim jesteś?  Dziecko wybiera sobie zwierzątko i pokazuje je np. latając jak biedronka, skacząc jak żabka. Rodzice pytają „Who are you?” – Kim jesteś?, a dzieci  próbują odpowiadać „I am a ladybird”  itd.

Powodzenia:)

mgr Iwona Kasprzyk

  • A tutaj kilka słówek z języka angielskiego do powtarzania w wolnej chwili:)

table – stół
bed – łóżko
chair – krzesło
window – okno
carpet – dywan

Zabawy mogą polegać na podawaniu polecenia typu Go and touch…:

np. Go and touch the table. – Podejdź i dotknij stołu.
Go and touch the window. – Podejdź i dotknij okna.

Pamiętajcie, aby utrwalać poznane piosenki: „The wheels on the bus” oraz „Five little monkeys”!

mgr Iwona Kasprzyk