- Dzień dobry,
dzisiaj nazwy ubrań:
T-shirt – podkoszulek
jacket – kurtka
blouse – bluzka
trousers – spodnie
socks – skarpetki
shoes – buty - Dzień dobry,dzisiaj poznajemy nazwy owoców:
peach – brzoskwinia
grapes – winogrona
strawberry – truskawka
pear – gruszka
plum – gruszka
lemon – cytryna
Dzieci mogą wypowiadać się też co lubią: I like…, a czego nie lubią: I don’t like… jeśli chodzi o owoce.Mogą też mówić jaki owoc jest ich ulubionym owocem: My favourite fruit is…
- Dzień dobry,
dzisiaj poznajemy nazwy warzyw:
onions – cebule
carrots – marchewki
potatoes – ziemniaki
broccoli – brokuł
cucumbers – ogórki
Jeśli chcemy powiedzieć, że coś lubimy, używamy wyrażenia: I like…. – Ja lubię… np. I like broccoli.Jeśli nie lubimy, mówimy I don’t like… – Nie lubię…. np. I don’t like potatoes.
Zachęcam do mówienia przez dzieci co lubią jeść, a czego nie lubią.
- Dzień dobry,
dzisiaj nazwy produktów żywnościowych:
ice cream – lody
chicken – kurczak
french fries – frytki
cheese – ser
eggs – jajka
cake – ciasto
sandwich – kanapka
doughnut – pączek
Zachęcam do zabawy w zgadywanie „What’s my favourite food?”– Jakie jest moje ulubione jedzenie?
Rodzic w myślach wybiera ulubione jedzenie z powyższych wyrazów lub z piosenki i pyta „What’s my favourite food?”, a dziecko próbuje zgadnąć po angielsku, które to jedzenie. Potem na odwrót – rodzic zgaduje ulubione jedzenie dziecka.
Zachęcam również do słuchania na bieżąco piosenek w j. angielskim, a także oglądania krótkich bajek po angielsku dostępnych w internecie – to pozwala dzieciom na osłuchanie się z językiem obcym.
- Dzień dobry,
Dzisiaj słówka związane z zabawkami:
teddy bear – miś
kite – latawiec
paints – farby
bike – rower
ball – piłka
doll – lalka
skateboard – deskorolka
Proszę narysować swoją ulubioną zabawkę.
- Dzień dobry,
Dzisiaj przypomnimy sobie i utrwalimy dzikie zwierzątka:
parrot – papuga
crocodile – krokodyl
elephant– słoń
lion– lew
giraffe– żyrafa
monkey– małpa
tiger – tygrys
snake – wąż
kangaroo – kangur
Zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Let’s go to the zoo” – „Chodźmy do zoo” i narysowania swoich ulubionych zwierząt, które tam możemy zobaczyć. Dzieci nazywają je po angielsku odpowiadając na pytanie rodziców „What’s this?” Co to jest?
- Dzisiaj przypomnimy sobie i utrwalimy zwierzątka żyjące na farmie:
horse – koń
duck – kaczka
pig – świnka
rooster – kogut
sheep – owca
goat – koza
hen – kura
rabbit – królik
cow – krowa
Zachęcam do stworzenia memory game na zasadzie par: cow – cow, horse – horse itd. oraz do wspólnej gry z rodzicami lub rodzeństwem w szukanie par i nazywanie zwierzątek po angielsku.
- Dzień dobry,
Dzisiaj utrwalamy słówka, które ostatnio poznały dzieci – te związane z ruchem, a także kilka nowych dotyczących zabaw ruchowych:
swing – huśtać się
hop – podskakiwać na jednej nodze
play football – grać w piłkę nożną
oraz słówka związane z położeniem rzeczy:
on – na
in – w
under – pod
Możecie Państwo położyć ulubioną zabawkę np. na lub pod stołem i pytać dziecko: Where i sit?, a dziecko odpowiada On the table itd.
- Dzień dobry,dzisiaj nadal czynności związane z ruchem:
clap your hands – klaskać
fly – latać
swim – pływać
climb – wspinać się
sing – śpiewać
Zachęcam do pytania dzieci: Can you…? Czy potrafisz np. Can you swim?Może dzieci same spróbują powtarzać np. I can sing.
Nadal możecie Państwo poszerzać zabawę Simon says… o nowe słówka związane z ruchem z dzisiejszej lekcji.
- Dzień dobry,
dzisiaj czynności związane z ruchem:
run – biegać
go – iść
jump – skakać
turn around – obracać się
dance – tańczyć
skip – skakać na skakance
Zachęcam do zabawy, którą dzieci dobrze znają i bardzo lubią: Simon says…
Polega ona na wydawaniu poleceń zaczynając od słów Simon says – wtedy można to wykonać, jeśli nie podacie Państwo Simon says, tylko samo polecenie, to dzieciom nie wolno tego wykonywać.
Przykład:
Simon says jump! – dziecko skacze
Simon says turn around! – dziecko się obraca
Dance! -nie wolno tego wykonać
W przedszkolu dzieci chętnie same wydają sobie polecenia, proszę spróbować:)
Pozdrawiam,
Iwona Kasprzyk
- Dzień dobry,dzisiaj słówka dotyczące członków rodziny:
mummy – mamusia
daddy – tatuś
sister – siostra
brother – brat
grandma – babcia
grandad – dziadziuś
Zachęcam do słuchania i śpiewania piosenki „Baby shark” i wspólnego pokazywania razem z tekstem piosenki oraz do powracania do innych piosenek, które dzieci już poznały. Zachęcam również do wykonania portretu swojej rodziny i nazywania członków rodziny po angielsku.
- Kolejne słówka związane z miastem.
police office – posterunek policji
supermarket– supermarket
fire station – straż pożarna
museum – muzeum
bus stop – przystanek
Zachęcam do oglądania z dziećmi filmiku dostępnego w internecie do powtarzania i utrwalania słówek https://www.youtube.com/watch?v=EfD2k9beP-4
Możecie Państwo wykonać również makietę miasta z pudełek, które zostają po różnych produktach oklejając je papierem kolorowym, bibułą lub malując farbami. Taka makieta może być wykorzystana do utrwalania słówek poprzez pytanie: What’s this? Co to jest? Ponadto dzieci mogą podczas wspólnej zabawy z Państwem przemieszczać się zabawkowymi samochodzikami lub maskotką pomiędzy budynkami na Państwa polecenie np. Go to the supermarket – idź/jedź do supermarketu itd.
- Na początek przesyłam link do piosenki dostępnej w internecie związanej ze słówkami odnoszącymi się do pogody.
https://www.youtube.com/watch?v=Jn7uAsLWXpk
Zachęcam do wspólnego słuchania.
A dzisiaj partia słówek. Jakie miejsca mamy w mieście?
school – szkoła
park – park
post office – poczta
hospital – szpital
bank- bank
W celu utrwalania słówek poprzez zabawę możecie Państwo:
– poprosić dzieci, żeby narysowały te budynki wydając polecenia typu „Draw a school, please” Narysuj szkołę .
– sami narysować kilka budynków i poprosić o ich pokolorowanie wydając polecenie „Colour the post office” Pokoloruj pocztę.
– jeśli dziecko lubi budować z klocków poproście by zbudowało miasto i pytajcie „What’s this?” Co to jest? a dzieci spróbują nazwać budynek po angielsku.
– inną zabawą, w której łatwo utrwalać słówka jest tzw. memory game. Na niewielkich kwadracikach z tekturki albo bloku technicznego lub bristolu rysujemy podobne obrazki np. na dwóch takie same szkoły, na dwóch takie same szpitale itp. Następnie je odwracamy rysunkiem do dołu i szukamy na zmianę z dziećmi par. Za każdym razem pomagamy dziecku nazwać budynki, które są widoczne na rysunkach po angielsku. Tę zabawę możecie Państwo wykorzystywać również przy powtarzaniu innych słówek, a kolekcja kart będzie cały czas się zwiększać.
- Witajcie Przedszkolaki:)
Przesyłam kolejne słówka z angielskiego – dzisiaj będą to słówka związane z opisem pogody.
sunny – słonecznie
rainy – deszczowo
windy – wietrznie
cloudy – pochmurnie
hot – gorąco
cold – zimno
What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda? Popatrzcie za okno i odpowiedzcie po angielsku!
Zachęcam również do wspólnej gimnastyki do piosenki, którą dobrze znacie: „ Hokey Cokey”. Wiem, że bardzo ją lubicie!
- Gdy już założycie hodowle zdrowego szczypiorku, zachęcam do utrwalania słówek – nazw zwierzątek żyjących na łące:
ladybird – biedronka
frog – żaba
ant – mrówka
spider – pająk
butterfly – motyl
Możecie wspólnie zagrać w grę „Who are you?” – Kim jesteś? Dziecko wybiera sobie zwierzątko i pokazuje je np. latając jak biedronka, skacząc jak żabka. Rodzice pytają „Who are you?” – Kim jesteś?, a dzieci próbują odpowiadać „I am a ladybird” itd.
Powodzenia:)
mgr Iwona Kasprzyk
- A tutaj kilka słówek z języka angielskiego do powtarzania w wolnej chwili:)
table – stół
bed – łóżko
chair – krzesło
window – okno
carpet – dywan
Zabawy mogą polegać na podawaniu polecenia typu Go and touch…:
np. Go and touch the table. – Podejdź i dotknij stołu.
Go and touch the window. – Podejdź i dotknij okna.
Pamiętajcie, aby utrwalać poznane piosenki: „The wheels on the bus” oraz „Five little monkeys”!
mgr Iwona Kasprzyk