Kwietniowe działania Klubu Młodego Europejczyka

Klub Młodego Europejczyka przygotował dla uczniów naszej szkoły kilka ciekawych propozycji działań w kwietniu. Uczniowie klas IV-VI mogli spróbować swoich sił w debacie uczniowskiej „Który język powinien być językiem urzędowym Unii Europejskiej?” Przedstawiciele klas wspólnie z całym zespołem przygotowali argumenty, które przemawiały za wylosowanym przez nich językiem. Kamil Brejta w imieniu klasy IV bronił języka niemieckiego, Weronika Barańska z klasy V przedstawiała zalety języka francuskiego, a Filip Baciak z klasy VI języka czeskiego. Komisja stwierdziła, że najbardziej przekonywująca w swoich wypowiedziach była Weronika i to ona wygrała debatę.

Kolejnym działaniem w kwietniu był konkurs „Jaki to język?”. Klasy IV-VI wytypowały dwuosobowe drużyny, które miały za zadanie zgadnąć w jakim języku jest usłyszana przez nich piosenka oraz dopasować zdanie „Jak się nazywasz?” do języka, w którym jest ono napisane. Zadania te okazały się nie lada wyzwaniem i wcale nie były proste. Konkurs wygrali Emilia Ślęzak i Igor Dziuba z kl.V, II miejsce przypadło uczniom z kl.IV: Paulinie Paluch i Bartoszowi Malczykowi, a III miejsce zajęły uczennice Alicja Ziomek i Nikola Żuradzka z kl.VI. Zwycięzcom gratulujemy!

mgr Iwona Kasprzyk