A- A A+

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025” otrzymaliśmy wsparcie finansowe w ramach realizacji programu.

Wsparcie finansowe zostało udzielone w wysokości 12 000,00 zł, a wkład własny Gminy Trzebinia to 3000,00 zł.

Kwotę 15000,00 zł przeznaczyliśmy na:
a) zakup książek będących nowościami wydawniczymi i niebędących podręcznikami,
b) zakup nowych elementów wyposażenia do biblioteki:
• zakup sprzętu komputerowego do wykorzystania przez nauczyciela bibliotekarza,
• zakup elementów wyposażenia wnętrza biblioteki, w szczególności regałów,
c) realizację działań promujących czytelnictwo.

Zobaczcie, tak odbieramy kolejne nowości wydawnicze:

Przed nami realizacja wielu działań czytelniczych…

Zapraszamy do wspólnej zabawy, bo ” Książka to przyjaciel człowieka”.

mgr Sylwia Słomska, dyrektor szkoły

  • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0- 2021-2025

Poniżej przedstawiam najbliższe wydarzenia organizowane przez biblioteki.

Miejska Biblioteka Publiczna  w Chrzanowie

  • Kwiat z wody – Wystawa akwareli Marty Pietrzyk – od 13.12.2021 do 31.01.2022 w godzinach pracy biblioteki.
  • „We dwoje… Z naturą” – malarstwo techniką olejną Mirosławy Parkosz- od 1.12-2021- 31.02.2021 w filii biblioteki, Os. Południe, ul. Pęckowskiego 3
  • „Z bibliotecznej półki, czyli bibliotekarz poleca: Książki na zimowe wieczory” – 15.12.2021, godz. 12.00 , Oddział dla dzieci, spotkanie online
  • „ Powrót do Lema” – felieton , 12.2021, godz. 15, spotkanie online
  • Z bibliotecznej pół(ecz)ki, czyli bibliotekarz poleca: Joanna Krzyżanek, Cecylka Knedelek i Boże Narodzenie –12.2021, godz. 12 ,recenzje książek dla dzieci, Oddział dla dzieci, spotkanie online

Miejska Biblioteka Publiczna w Trzebini

  • OSA- Otwarty System Archiwizacji– Na stronie biblioteki udostępniono ponad 1600 materiałów archiwalnych dotyczących nie tylko Trzebini i okolic, ale i Nowego Targu, Lwowa czy Krakowa. Archiwalia obejmują m. in. zdjęcia, dokumenty państwowe i rodzinne, korespondencję z okresu II wojny światowej czy materiały związane ze świętami religijnymi. W większości pochodzą z prywatnych kolekcji.

mgr Anna Kozioł – Pilaszek

  • W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025 w naszej szkole realizujemy działania, które promują i wspierają rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Jednym z nich jest Bookcrossing czyli uwolnij książki, dziel się z innymi!
    To niekonwencjonalna forma popularyzowania książek i czytelnictwa poprzez nieodpłatne ich przekazywanie metodą „podaj dalej”. Idea bookcrossingu opiera się na założeniu, że literaturę należy rozpowszechniać. Książki powinny podróżować, krążyć z rąk do rąk, by mogły żyć i spełniać swoje zadanie. W tej podróży  ważne jest to, że po prostu są czytane i stają się ogólnodostępne.
    Bardzo dziękujemy za to, że pozwoliliście książkom wyruszyć w dalszą nieznaną przygodę. Jeśli ktoś nie mógł się zdecydować na rozstanie z książką, będzie miał jeszcze okazję ku temu, ponieważ akcję powtórzymy, gdy zawita do nas wiosna. Dziękujemy i zachęcamy.

Wystawa "Uwolnij książkę".Uczniowie wybierają dla siebie książki.Uczniowie z pożyczonymi książkami.Uczniowie z pożyczonymi książkami.

mgr Aneta Doros

  • Nowości w naszej bibliotece

Poniżej będziemy raz w miesiącu prezentować nowości pojawiające się w naszej bibliotece. Zachęcamy do wypożyczania i czytania.

  1. Barbara Kosmowska „Pozłacana rybka”

Bohaterką „Pozłacanej rybki” jest Alicja, która musi zmagać się z przeciwnościami losu i rozmaitymi problemami osobistymi, a te jak na złość coraz częściej nakładają się na siebie.
Życie Alicji do tej pory było prawdziwą sielanką. Była jedynaczką, rozpieszczaną cały czas przez oboje rodziców i miała wszystko to, czego tylko mogłaby zapragnąć. Jej szczęście burzy jednak wiadomość o rozwodzie rodziców. Dziewczyna ucieka przed problemami na wieś, do babci, gdzie poznaje przystojnego Roberta. Alicja zakochuje się w nim po uszy. Po powrocie jednak musi zmierzyć się z rzeczywistością.

  1. A. Milne „Kubuś Puchatek” – audiobook

W zasobach naszej biblioteki pojawiły się również audiobooki. Jedna z pierwszych propozycji dotyczy sympatycznego, żółtego misia, który wraz z przyjaciółmi przeżywa wiele ciekawych przygód w Stumilowym Lesie.

mgr Przemysław Zając

  • „Słoń Birara” Fascynująca i piękna opowieść o wielkiej przyjaźni chłopca z odważnym i pełnym poświęcenia słoniem, która rozgrywa się w egzotycznych zakątkach Indii. Po nagłej śmierci dziadka, dziesięcioletni Amra musi z dnia na dzień przejąć jego obowiązki, będąc jedynym żywicielem rodziny. Mądry Birara wkrótce staje się najlepszym przyjacielem chłopca, jego pomocnikiem i powiernikiem. „Słoń Birara” Ferdynanda Ossendowskiego daje możliwość dyskusji o roli zwierząt w życiu człowieka, o drzemiących w nas uczuciach takich jak przyjaźń, tęsknota czy gniew.„Posłaniec Króla” to inspirująca i napisana z rozmachem powieść w gatunku fikcji historycznej. Oparta na faktach pasjonująca historia życia św. Pawła z Tarsu. Książka wciąga czytelnika mocną, poruszającą i barwną akcją ukazując portret nietuzinkowej postaci. Warte podkreślenia jest niezwykłe zrozumienie przez autora zarówno świata jak i ludzkiej natury. Książka ukazała się w serii bestsellerów Louisa de Wohla, jednego z najbardziej znanych autorów powieści biograficznych o charakterze religijnym.

mgr Magdalena Trębacz – Skwarek

Nowe książki w bibliotece. Nowe książki w bibliotece. Nowe książki w bibliotece. Nowe audiobooki w bibliotece.

Kolejne nowości:

  • Asa Lind „ Piaskowy Wilk”

Karusia uwielbia bawić się ze swoimi rodzicami. Jednak, gdy ani mama, ani tata nie mają dla niej czasu, idzie nad brzeg morza, by porozmawiać z Piaskowym Wilkiem. On nigdy nie jest zbyt zajęty. Zawsze znajdzie czas, by porozmawiać i by robić najrozmaitsze, ciekawe rzeczy. Piaskowy Wilk to niesamowity przyjaciel. Ma lśniące futro koloru piasku i był na świecie od samego początku. Wyjaśnia Karusi rozmaite zjawiska. Na przykład to, że wszechświat nie ma końca i że tata nie chce bawić się z Karusią dlatego, że gazeta, którą właśnie czyta, zahipnotyzowała mu oczy. Siniaki to nic innego jak tylko medale, które dostaje się za odwagę. Piaskowy Wilk potrafi też przekonać swoją przyjaciółkę, że nie trzeba bać się ciemności ani potworów.

  • Lioyd Douglas

Wielki Rybak to ciesząca się niesłabnącym powodzeniem wielka opowieść o św. Piotrze, którego losy stały się źródłem inspiracji dla wszystkich następnych pokoleń chrześcijan. Książka ta ukazuje w sposób przekonujący dla dzisiejszych ludzi moralny dylemat człowieka, który zaparłszy się Chrystusa, potrafił jednak znaleźć w sobie siły, aby pozostać mu wiernym aż po męczeński kres.

mgr Przemysław Zając

Nowe książki w biblioteceNowe książki w bibliotece

  • Aleksandra i Daniel Mizielińscy „Którędy do Yellowstone? Dzika podróż po parkach narodowych”

Para sympatycznych przyjaciół z Białowieży – żubr Kuba i wiewiórka Ula – wyrusza w fascynującą podróż po ośmiu niezwykłych parkach narodowych – od Białowieskiego, przez amerykański Park Yellowstone i chiński Park Narodowy Jiuzhaigou, po Park Narodowy Komodo w Indonezji. W każdym z nich spotykają lokalne gatunki zwierząt, poznają ich zwyczaje i środowisko – a przy okazji przeżywają mnóstwo zabawnych przygód.

  • Tom Justyniarski „Psie troski, czyli o wielkiej przyjaźni na cztery łapy i dwa serca”

Pies ze schroniska, pomimo swojej traumy i choroby sierocej okazuje się najlepszym przyjacielem człowieka. Ta więź psa z dzieckiem jest piękną przyjaźnią na lata, o jakiej marzy chyba każdy. Trzeba jednak dołożyć starań, aby tak się stało. Początki jednak nie zawsze są różowe. Historia przyjaźni chłopca i psa, która poruszy nawet najtwardsze serce. Jeśli oczekujesz wzruszenia, prawdziwych emocji i życiowej prawdy, właśnie trzymasz w rękach odpowiednią lekturę.

mgr Magdalena Trębacz-Skwarek

Nowe książki w biblioteceNowe książki w bibliotece

  • A. Dumas Trzej muszkieterowie

Akcja powieści osadzona jest w pierwszej połowie VII wieku we Francji i Anglii. Francją rządzi młodociany Ludwik XIII, ale faktycznym władcą jest żądny władzy kardynał Richelieu. Osiemnastoletni Gaskończyk d’Artagnan opuszcza rodzinny dom, by wstąpić do elitarnej formacji muszkieterów królewskich. Na pożegnanie otrzymuje od matki przepis na maść leczącą wszystkie rany, zaś od ojca szpadę, list polecający do kapitana muszkieterów de Tréville’a, a także polecenie, żeby pojedynkować się z każdym, kto go obrazi. W przydrożnej karczmie zaczepia człowieka, który śmieje się z jego konia. Nieznajomy nie chce jednak walczyć i wysyła swoich ludzi, którzy biją d’Artagnana i łamią mu szpadę ojca. Tajemniczy człowiek kradnie list polecający do kapitana, a na drodze chłopaka pojawia się równie tajemnicza Milady… Porywczy D’Artagnan przybywa do Paryża, oczywiście wkrótce popada w kłopoty, ale zyskuje przyjaźń – Atosa, Portosa i Aramisa.

  • J. Flanagan Zwiadowcy Księga 1

Bohaterem książki jest piętnastoletni sierota, Will, wychowanek sierocińca. Jego ojciec poniósł bohaterską śmierć w trakcie ostatniego starcia ze złym baronem Morgarathem. Syn chciałby kontynuować tradycję. Może niekoniecznie dać się zabić, ale zostać rycerzem… Honor! Chwała! Odwaga!
Problem w tym, że do Szkoły Wojowników nie przyjmują mikrego wzrostu chucherek, które regularnie zbierają cięgi od rówieśników. A Will, cóż, nie dość, że niski, jest na dodatek chudy. Za to szybko ucieka.
Już wydaje się, że młodzieńcowi przypadnie mało atrakcyjna rola pańszczyźnianego chłopa, gdy nagle na scenie pojawia się tajemniczy Halt – zwiadowca.

Nowości książkowe w bibliotece.Nowości książkowe w bibliotece.

mgr Przemysław Zając

  • Karol May „Winnetou tom 1”

„Winnetou” to powieść przygodowa. Główny bohater – młody, biały mężczyzna, który dzięki splotowi pewnych okoliczności wyrusza w podróż na Dziki Zachód, by tam wziąć udział w pracach pomiarowych, służących do wybudowania trakcji kolejowej. W nowym mieście doświadcza wielu fascynujących i niebezpiecznych przygód, poznaje zwyczaje i zachowania Indian rdzennych mieszkańców tych ziem. Powieść jest nie tylko historią o przygodach doświadczonych na Dzikim Zachodzie, opowiada również o sposobie, w jaki biali ludzie dokonywali ekspansji kolonialnej na terytorium Indian, a także uczy szacunku i tolerancji dla inności.

  • Dobbs, Fiorentino Fabrizio „Jan Paweł II. Nie lękajcie się. Papieże w historii”

Kolekcja przybliżająca dzieje świata przez pryzmat historii papiestwa.

W pierwszym tomie przedstawiamy sylwetkę Jana Pawła II, pierwszego papieża z Europy Wschodniej, który był świadkiem i uczestnikiem najważniejszych wydarzeń XX wieku. Jako następca świętego Piotra nie ustawał w dążeniu do pojednania między narodami i religiami, podróżując po świecie i spotykając się z przywódcami politycznymi i religijnymi, dysydentami i osobami prześladowanymi z powodu przekonań i wiary. Komiks napisał francuski scenarzysta komiksowy Dobbs, rysunki stworzył włoski artysta Fabrizio Fiorentino.

Nowości książkowe w szkolnej bibliotece.Nowości książkowe w szkolnej bibliotece.

mgr Magdalena Trębacz – Skwarek

  • Nicholas Sparks „Jesienna Miłość””Jesienna miłość” to przepiękna, romantyczna i wzruszająca opowieść o dwojgu nastolatków, których los przeznaczył właśnie sobie.Był rok 1958, kiedy siedemnastoletni Landon Carter rozpoczął naukę w ostatniej klasie szkoły średniej w Beaufort. Nie przypuszczał nawet, że będzie to rok, który na zawsze zmieni jego życie. Ojciec Landona gorąco pragnął, by syn dostał się na jak najlepszą uczelnię. Chłopak jednak nie myślał o przyszłości i jak to siedemnastolatek żył sobie przyjemnie i beztrosko.

    Henryk Sienkiewicz „Sąd Ozyrysa”

    Powieść opowiada o egipskim bogu Ozyrysie, którego rolą jest sądzenie zmarłych. Pewnego dnia trafia do niego jednak problematyczna osoba – minister Psunabudes. Bóg nie wie, co ma z nim począć, gdyż żył on życiem, o które zaciekle sprzeczają się Głupota z Niegodziwością. Czy Mądrość pozwoli na zażegnanie tego konfliktu o duszę zmarłego?

Nowości w szkolnej bibliotece.Nowości w szkolnej bibliotece.

mgr Przemysław Zając

  • Eric-Emmanuel Schmitt „Oskar i pani Róża”

Oskar jest nieuleczalnie chory. Nie wierzy już w nic, nic nie jest w stanie go rozweselić. Jednak u jego boku pojawia się dobry duch, a mianowicie nieco tajemnicza pani Róża. Swymi niesamowitymi opowieściami o zapaśniczkach próbuje przygotować chłopca na nadchodzący koniec. Jedna z najpiękniejszych powieści młodzieżowych w historii. Wzruszająca opowieść o przemijaniu, sensie życia i nadziei, która daje tak ogromną siłę.

Bolesław Leśmian „Klechdy sezamowe” 

To zbiór inspirowany tematyką orientalną, opowiada historie zwykłych ludzi, możnych władców oraz nadprzyrodzonych istot. Leśmian porusza ważne tematy jak szczęście, bogactwo, marzenia, honor i miłość, ale ubiera je w barwne szaty opowieści pełnych przygód i magii. Zbiór został wydany w 1913 roku.

mgr Magdalena Trębacz – Skwarek

20 z 1440 tyle wystarczy!

Tak, to właśnie 20 minut dziennie wystarczy aby dać swojemu dziecku coś wyjątkowo ważnego. Zarówno my nauczyciele jak i Państwo – rodzice musimy pamiętać jakie znaczenie mogą mieć książki. To nasze zadanie i obowiązek, aby najmłodsi nabyli potrzebę czytania, która jest tak istotna. Głośne czytanie dziecku, które powinno kojarzyć się wyłącznie przyjemnie zacieśnia więzi, tym samym dając mu poczucie bezpieczeństwa. Pozwólmy dziecku poczuć się ważnym i zrozumianym wspólnie decydując jakiego rodzaju książę wybierzemy. Pełną przygód i zwrotów akcji historię czy bajkę terapeutyczną, która potrafi ukoić złe emocje i pozwoli oswoić lęki.

Niektóre z zalet czytania na głos dziecku/z dzieckiem:

  • rozwija wyobraźnię
  • wzbogaca słownictwo, rozwija swobodę w mówieniu
  • uczy myślenia
  • ułatwia uczenie się
  • wycisza, relaksuje
  • rozwija poczucie humoru
  • rozbudza pasje i zainteresowania
  • jest genialną alternatywą dla mediów i gadżetów
  • pomaga ograniczyć problemy z koncentracją

Zacznij już dziś – naprawdę warto!

„Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa jaką sobie ludzkość wymyśliła…”

Wisława Szymborska

mgr Katarzyna Jedynak

Ankieta czytelnicza dla ucznia szkoły podstawowej „Książka w sam raz dla nas”

mgr Bernadeta Głogowska

4 I 2022r.

Poniżej przedstawiam najbliższe wydarzenia organizowane przez biblioteki.

Miejska Biblioteka Publiczna w Chrzanowie

7.01- godz. 17.00 – Jaśminowe frazy- spotkanie z krakowską poetką Małgorzatą Kulisiewicz, ul. Sokoła 24

12.01 – godz. 12.00 – Z bibliotecznej pół(ecz)ki, czyli bibliotekarz poleca: Maria Krüger, Dar rzeki Fly- oddział dla dzieci / online biblioteka ul. Broniewskiego 10c

13.01 – godz. 15 -16.30 – DYSKUSYJNY KLUB KSIĄŻKI dla dzieci, Dyskusja o książce: Michael Ende, Niekończąca się historia – oddział dla dzieci/ online, biblioteka ul. Broniewskiego 10c

16.01- godz. 12.00– Zakładka literacka. Słynne spojrzenie zbója Bimbalona, rozdział 1: Za rzeką i lasem – opowiadania dla dzieci- oddział dla dzieci/online, biblioteka ul.Broniewskiego 10c

24.01- 15.04 -konkurs literacki – „Czytany obraz”- Konkurs literacki do obrazów Roberta Barei. Regulamin i załączniki na stronie www.mbp.chrzanow.pl Rozstrzygnięcie 13.05.2022 / Tydzień Bibliotek 2022

24.01 -godz. 18.00 – spotkanie literackie- Akademia Słowa- DZIAŁ PROMOCJI Biblioteka, sala konferencyjna ul. Broniewskiego 10C

27.01 – godz. 17.30 -18.30– DYSKUSYJNY KLUB KSIĄŻKI dla dorosłych- Dyskusja o książce: D. Vann, Komodo, DZIAŁ PROMOCJI Biblioteka, ul. Broniewskiego 10c

Miejska Biblioteka Publiczna w Trzebini

Ferie z jajem” – od poniedziałku do piątku w dniach od 17 do 28 stycznia w godzinach 10.00- 14.00 – zajęcia będą miały charakter plastyczno- artystyczny z elementami czytelniczymi. Informacje :32 612 13 98 wew.106

Zapraszam, mgr A. Kozioł – Pilaszek

Zachęcamy rodziców do zapoznania się z materiałem dotyczącym wpływu czytania na rozwój dziecka

Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka-1

Zapraszam, mgr inż. D. Gregorczyk

HARMONOGRAM GŁOŚNEGO CZYTANIA UCZNIOM KL. 1 – 3

MiesiącDzień tygodniaCzasKlasaKto czyta
Luty

( od 21 II 2022)

Poniedziałek9.45 – 10.001aUcz. kl. 8a
Wtorek9.45 – 10.002bUcz. kl. 8b
Środa9.45 – 10.002aUcz. kl.7
Czwartek9.45 – 10.001bUcz. kl.6
Piątek9.45 – 10.003Ucz. kl.5
MarzecPoniedziałek9.45 -10.001aUcz. kl.4
Wtorek9.45 – 10.002bUcz. kl. 8a
Środa9.45 – 10.002aUcz. kl.8b
Czwartek9.45 – 10.001bUcz. kl.7
Piątek9.45 – 10.003Ucz. kl.6
KwiecieńPoniedziałek9.45 – 10.001aUcz. kl.5
Wtorek9.45 – 10.002bUcz. kl.4
Środa9.45 – 10.002aUcz. kl. 8a
Czwartek9.45 – 10.001bUcz. kl. 8b
Piątek9.45 – 10.003Ucz. kl.7
MajPoniedziałek9.45 – 10.001aUcz. kl.6
Wtorek9.45 – 10.002bUcz. kl.5
Środa9.45 – 10.002aUcz. kl.4
Czwartek9.45 – 10.001bUcz. kl.6
( do 27 V 2022)Piątek9.45 – 10.003Ucz. kl.7

Uczniowie z klas 4 – 8b chętni do czytania klasom młodszym zgłaszają się do opiekunów SU; przewodnicząca SU tworzy listę imienną wybranych uczniów.

Czytane będą książki zaproponowane przez p. bibliotekarz.

mgr Renata Antoszczyk

  • W dniu 23.03.2022r w związku z ,,Drzwiami otwartymi” i obecnością rodziców na terenie Szkoły zostało zorganizowane wydarzenie mające na celu promocję czytelnictwa. Pod hasłem ,,Wprowadź do swojego domu wiosnę” każdy chętny rodzic mógł zabrać ze sobą kwiat z dołączonym cytatem wybranej książki. Celem było wywołanie uśmiechu oraz zainspirowanie konkretnym cytatem do wybranej pozycji czytelniczej.mgr Katarzyna Jedynak

Kwiaty z cytatami do zabrania ze szkoły.

mgr Katarzyna Jedynak

  • Kawiarenka Literacka

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025 w naszej szkole realizujemy działania, które promują i wspierają rozwój czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Jednym z działań była organizacja Kawiarenki Literackiej. Klasy 1-3 mogły przyjść i wspólnie poczytać wybraną książkę. Uczniowie dowiedzieli się również jakie nowości książkowe oferuje nasza biblioteka szkolna.

Książki na stoliku.Uczniowie siedzą w kawiarence literackiej.Uczniowie i nauczyciel w kawiarence literackiej.Uczniowie i nauczyciel w kawiarence literackiej.Wystawa "Kawiarenka literacka".

mgr Dominika Brzózka

  • Konkurs czytelniczo – literacki dla klas I-III i IV-VIII

W marcu uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie związanym z nowościami wydawniczymi, które pojawiły się w naszej szkolnej bibliotece. Do wyboru były dwie kategorie: recytacja prozy i praca plastyczno – techniczna polegająca na wykonaniu kukiełki przedstawiającej bohatera wskazanej książki. W ramach konkursu powstały przepiękne prace. Społeczność uczniowska mogła posłuchać także wyjątkowych występów uczniów prezentujących fragmenty prozy z książek: „Psie troski” Tom Justyniarski, „Wścibscy” Dorota Gellner. Starsi uczniowie mieli do wyboru: „Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego i „Tajemniczy ogród” Frances Eliza Burnett.

Uczeń recytuje prozę.   Uczeń recytuje prozę.Uczennica recytuje prozę.Uczeń recytuje prozę.Uczniowie wyróżnieni w konkursie z nagrodami.

mgr Iwona Kasprzyk

mgr Anetta Świerczek – Sumera

  • 10 maja 2022r. w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa odbyły się zabawy „Ciuciubabka z książką”. Uczniowie wyciągali z tajemniczej skrzyni przedmioty charakterystyczne dla znanych książek i wskazywali ich tytuły. Odgadywali je także na podstawie czytanych cytatów oraz kalamburów.  Najwięcej emocji wzbudził miodek Kubusia Puchatka ze Stumilowego Lasu. Zabawa dostarczyła wiele emocji i pokazała, że książka może dać wiele radości.

Dziecko z zawiązanymi oczami wyciąga przedmiot z pudełka.Dziecko z zawiązanymi oczami wyciąga przedmiot z pudełka.Książki leżą na stoliku.

mgr Elżbieta Starostka

Wyprawa do biblioteki

21 czerwca uczniowie klas I-III odwiedzili bibliotekę w Dulowej w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. Pracownik biblioteki, pani Aneta Leś, w bardzo przystępny sposób przedstawiła uczniom charakterystykę swojej pracy, zasady panujące w bibliotece oraz znajdujący się w niej księgozbiór. Dzieci mogły same wykazać się swoją wiedzą jak należy i jak nie należy postępować z książką. Na podsumowanie każda klasa sprawdziła swój zasób wiadomości wypełniając autorskie krzyżówki. Po takiej „lekcji” wszyscy zapragnęli zapisać się do biblioteki. Kilkoro uczniów skorzystało nawet z okazji i wymieniło przeczytane już lektury na nowe. Serdecznie dziękujemy pani Leś za ciekawe i inspirujące zajęcia.

Uczniowie siedzą w bibliotece i odgadują hasła w krzyżówce.Uczniowie siedzą w bibliotece i słuchają prelekcji.

mgr Agnieszka Kaźmierczak

Skip to content