W ramach współpracy z rodzicami uczniowie klasy 3 gościli na swojej lekcji panią Dominikę, mamę jednej z koleżanek, która przedstawiła nam kulisy swojej pracy. Tym samym dzieci realizowały zagadnienia z zakresu doradztwa zawodowego. Pani Dominika opowiedziała nam o zawodach, które przyczyniają się do sprawnego funkcjonowania hotelu. Okazało się, że w jednym miejscu zatrudnia się osoby różnych profesji. Aby praca hotelu jak najlepiej odpowiadała potrzebom jego gości, pracują tam m.in.: portierzy, parkingowi, recepcjoniści, managerowie, panie pokojowe, kucharze. Nasz gość opowiedział nam dokładnie, na czym polegają obowiązki każdego z nich i jakimi cechami powinny się odznaczać osoby wykonujące poszczególne zawody.
Podczas spotkania dowiedzieliśmy się także o manierach, jakimi należy wykazywać się będąc gościem hotelowym – co można, a czego nie należy robić.
Poznaliśmy w jaki sposób oznacza się standard hotelu oraz mogliśmy powąchać piękne zapachy hotelowych kosmetyków.
Dziękujemy pani Dominice za ciekawą lekcję. Bardzo nam się podobało!
mgr Joanna Bogacka – Pająk