Od września 2019 roku uczniowie klasy IV podczas lekcji wychowawczych poszerzali wiedzę w zakresie edukacji zdrowotnej realizując program antynikotynowy „Bieg po zdrowie”. Program pozwala przekazać dzieciom wiedzę na temat zachowań prozdrowotnych oraz kształtuje odpowiednie umiejętności i postawy związane z tym obszarem. Pomaga utrzymać zdrowie i osiągać zadowolenie z życia obecnie i w przyszłości.
Lekcje odbywają się w formie ćwiczeń i dyskusji wzmacniających aktywne uczestnictwo uczniów. Podstawą są cztery zadania, które dotyczą różnych aspektów problemu uzależnienia nikotynowego oraz prewencji w tym zakresie. Uczniowie wiedzą, że palenie szkodzi, wiedzą jak się nie dać złowić nałogowi, jak to robić żeby nie palić i żeby nie palili inni. W pierwszym semestrze odbyło się również jedno z dwóch zaplanowanych spotkań z rodzicami, na którym to zostali Oni zapoznani z programem i otrzymali pisemną informację o programie.
Sprawozdanie z realizacji programu antynikotynowego „Bieg po zdrowie” w roku szkolnym 2019/2020
Od początku roku szkolnego uczniowie klasy IV podczas lekcji wychowawczych poszerzali wiedzę w zakresie edukacji zdrowotnej realizując program antynikotynowy „Bieg po zdrowie”. Program pozwolił przekazać dzieciom wiedzę na temat zachowań prozdrowotnych oraz kształtował odpowiednie umiejętności i postawy związane z tym obszarem. Pomógł zrozumieć jak ważne jest dla każdego człowieka utrzymanie zdrowia i osiągniecie zadowolenie z życia obecnie i w przyszłości. Lekcje odbywały się w formie ćwiczeń i dyskusji wzmacniających pozwalając na aktywne uczestnictwo uczniów. Podstawą były cztery zadania, które dotyczyły różnych aspektów problemu uzależnienia nikotynowego oraz prewencji w tym zakresie. Uczniowie dowiedzieli się o tym, że palenie szkodzi, jak się nie dać złowić nałogowi, jak to robić żeby nie palić i żeby nie palili inni, dlaczego jest tyle osób, które nie palą papierosów.
Odbyły się również dwa zaplanowane spotkania z rodzicami. Na pierwszym zostali Oni zapoznani z programem i otrzymali pisemną informację o programie, na drugim nastąpiło podsumowanie programu.
Koordynator programu mgr Lilianna Ziajka