A- A A+

Program Laboratoria Przyszłości #LaboratoriaPrzyszłości

Czerwiec 2023

Czwartkowy poranek uczniowie klasy 2A rozpoczęli zajęciami w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

A co robili? Odkrywali tajniki nowoczesnych technologii, drukując na drukarce 3D, podziwiając świat przyrody przez gogle VR oraz konstruując wiatrak korzystając z klocków Waffles. Zajęcia wzbudziły wiele emocji, radości i zachwytów. Wszyscy zgodnie współpracowali i świetnie się bawili.

Cieszy nas to, że możemy korzystać ze sprzętu, który mamy..#laboratoriaprzyszłości

Maj 2023
Środowe zajęcia matematyki w klasie VI odbyły się z użyciem okularów VR, w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie mieli możliwość przyglądnięcia się bryłom w wizualizacji 3D.  Następnie korzystając z zasobów platformy ClassVR uczniowie oglądali fraktale czy inne figury tworzone w przestrzeni trójwymiarowej. Wszyscy świetnie się bawili i do ostatnich minut lekcji wyszukiwali kolejnych ciekawy obrazów.

Chłopcy stoją w klasie z goglami VR.Uczniowie korzystają z goglów VR.

 

 

 

 

 

mgr Michalina Michaliszyn

Na historii, w Laboratorium Przyszłości #LaboratoriaPrzyszłości

Kwiecień 2023

Uczniowie kl.8 na lekcji historii poświęconej przypomnieniu oraz utrwaleniu wiadomości o Holocauście, wykorzystali nowoczesne metody nauczania poprzez sprzęt pochodzący z Laboratorium Przyszłości.

Uczniowie pracując w grupach, skorzystali z okularów wirtualnych „VR”, za pomocą których mogli oglądać materiały edukacyjne z zakresu wirtualnej rzeczywistości i w sposób trójwymiarowy oglądnąć slajdy, dotyczące tematyki Holocaustu. Mieli możliwość zobaczyć: monumentalny pomnik Holocaustu w Berlinie, główną bramę Auschwitz, wartownię i bramę obozu Auschwitz- Birkenau.

Ta nietypowa lekcja miała również na celu budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. Wykorzystany sprzęt z Laboratorium Przyszłości to kolejny krok w stronę uatrakcyjnienia procesu zdobywania wiedzy przez uczniów.

Zajęcia te były też zapewne dobrym materiałem powtórzeniowym tuż przed wizytą uczniów w największym niemieckim obozie koncentracyjnym Auschwitz- Birkenau w Oświęcimiu.

mgr Anetta Świerczek – Sumera

Forbot, zestaw elementów, kurs podstawowy ARDUINO #LaboratoriaPrzyszłości

21 marca 2023
Uczniowie klasy szóstej w
ramach realizacji w naszej szkole ministerialnego programu „Laboratoria Przyszłości” wzięli udział w zajęciach, których celem było rozbudzenie zainteresowań elementami i układami elektronicznymi.
Na początku zajęć uczniom przedstawiono podstawowe element
y elektroniczne, taki jak: bateria, rezystor, potencjometr, dioda świecąca, tranzystor typu pmp i npn, układy scalone oraz przyrząd do pomiaru rezystancji, natężenia i napięcia itp. czyli miernik uniwersalny. Nauczyciel omówił poszczególne elementy elektroniczne, ich rolę w poszczególnych układach, zwrócił uwagę na miniaturyzację.
Przestawił uczniom przykładowe proste układy elektroniczne, które można
zbudować podczas lekcji.
Następnie podzielił uczniów na 2 grupy, aby zgodnie z prezentowaną przez
nauczyciela instrukcją zbudowali układy elektroniczne.
Myślę, że zajęcia podobały się uczniom, każdy mógł przyczynić się do efektu pracy
zespołowej, mając na uwadze dobrą organizację i dbanie o porządek na stanowiskach pracy.


m
gr Aneta Pogoda

 

Laboratoria Przyszłości” – wiatraki pierwszej klasy #LaboratoriaPrzyszłości

28 luty 2023

Uczniowie klasy pierwszej w ramach realizacji w naszej szkole ministerialnego programu „Laboratoria Przyszłości” wzięli udział w zajęciach, których celem było budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

Na początku zajęć uczniowie podzieleni na grupy otrzymali zestawy klocków lego (jako pomocy technicznej przewidzianej w programie), z których – zgodnie z prezentowaną przez nauczyciela instrukcją – zbudowali wiatrak. Następie, wykorzystując tablet i odpowiednią aplikację, każdy mógł zaprogramować wykonany wiatrak według własnego pomysłu.

Zwieńczeniem wysiłku był efekt końcowy w postaci budowli, która została wprawiona w ruch. By urozmaicić prace i nadać im oryginalności uczniowie, według własnych upodobań, mogli zmieniać towarzyszącą obrotom wiatraka melodię lub kolor światła.

Zajęcia nie tylko przypadły dzieciom do gustu, ale z pewnością przyczyniły się do kształtowania umiejętności manualnych i technicznych oraz rozwinęły ich zdolności myślenia matematycznego i umiejętności w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dzięki zajęciom dzieci kształtowały także umiejętność pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy.

Można powiedzieć, że pierwsza farma wiatrowa w naszej klasie już postała 🙂

mgr Joanna Bogacka-Pająk

Doradztwo zawodowe z drukarką 3D #LaboratoriaPrzyszłości

16 stycznia 2023

W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła drukarkę 3D. Drukarkę 3D można wykorzystać na każdych zajęciach szkolnych. Wydrukowane modele z pewnością podziałają na wyobraźnię uczniów i pomogą im w przyswojeniu wymaganej wiedzy. W jaki sposób urządzenie zostanie wykorzystane zależy od wyobraźni – tak ucznia, jak i nauczyciela. Za jej pomocą możliwe jest tworzenie obiektów przestrzennych na podstawie komputerowego modelu. Na lekcji doradztwa zawodowego klasa VIII poznała zasady działania drukarki. Uczniowie dowiedzieli się jakie zastosowanie mają drukarki 3D w różnych dziedzinach naszego życia: edukacji, medycynie, stomatologii, motoryzacji, lotnictwie, budownictwie, architekturze, przemyśle, sztuce, jubilerstwie.

mgr Dominika Brzózka

Uczennice stoją przy drukarce 3D.Uczniowie przyglądają się drukarce 3D.

Drukarka 3D.Drukarka 3D.

 

 

 

 

 

Wśród koralowców #LaboratoriaPrzyszłości

4 grudnia 2022

Uczniowie klasy VI podczas lekcji biologii mogli zaobserwować koralowce oraz organizmy żyjące i tworzące rafy koralowe używając okularów VR. W ten sposób utrwalali wiedzę o parzydełkowcach. Dzięki nowoczesnym okularom mogli przenieść się w świat organizmów wodnych i przebywać wśród nich, obserwując jak się poruszają i zachowują w swoim naturalnym środowisku. Mogli z bliska spotkać się z rybami i innymi zwierzętami żyjącymi w morzach i oceanach. Okulary VR pozwalają przenieść się w wirtualną rzeczywistość i rozglądać się w niej dookoła poprzez ruchy głową.

mgr Iwona Kasprzyk

Uczeń siedzi w ławce z okularami VR założonymi na głowie.Uczeń siedzi w ławce z okularami VR założonymi na głowie.Uczeń korzysta z okularów VR, inni uczniowie rozwiązują zadania w ćwiczeniach.

 

 

 

 

Kształcimy kompetencje kluczowe #LaboratoriaPrzyszłości

21 listopada 2022

Od września w naszej szkole uczniowie klasy 3a w ramach zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia: Kluczowe kompetencje na start, mają możliwość rozwijania umiejętności konstruowania i programowania. Dzięki sprzętowi pozyskanemu w ramach programu „ Laboratoria Przyszłości” na zajęciach budujemy roboty, a następnie je programujemy, aby wykonywały czynności przez nas wymyślone. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów.

Uczennice budują z klocków lego.Uczennica buduje z klocków lego.Uczennice pracują na tablecie.Uczniowie pracują na tablecie.Uczeń pracuje na tablecie.

Zapraszamy

mgr P. Zając

Europejski Tydzień Kodowania 2022 CodeWeek razem z Laboratorium Przyszłości #LaboratoriaPrzyszłości

31 października 2022

CodeWeek to społeczna inicjatywa organizowana co roku na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. Główną ideą stojącą za wydarzeniem jest promowanie programowania poprzez pokazywanie młodzieży i dorosłym sposobów na realizację pomysłów przy pomocy kodu, rozwiewanie wątpliwości i mitów otaczających te umiejętności oraz gromadzenie zmotywowanych jednostek w celu wspólnej nauki. Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. Nasza szkoła również czynnie włączyła się do tej aktywności. Nasze wydarzenie to KODOWANIE NA EKRANIE. Na lekcjach informatyki uczniowie klas 5 – 7 programowali w języku Scratch. Tworzyli własne gry oraz animacje. Młodzież z klasy 8 uczyła się języka HTML oraz programowania w Pythonie. Na zajęciach z robotyki uczniowie klas 3a, 3b i 4 budowali roboty z klocków Lego Wedo 2.0 i je programowali. Ponadto  korzystali z okularów 3D VR.

źródło: https://codeweek.eu/

mgr Bernadeta Głogowska

#LaboratoriaPrzyszłości

Uczniowie korzystają z okularów 3D VRUczniowie z nauczycielem programują roboty z klocków.Uczniowie tworzą roboty z klocków.Uczennice tworzą roboty z klocków.Uczniowie z laptopami podczas nauki programowania.

Certyfikat szkoły.pdf

#LaboratoriaPrzyszłości

Laboratoria Przyszłości jest programem przygotowanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech. Jego celem jest wzrost kompetencji technicznych i interdyscyplinarnych wśród uczniów. Rozwój technologii i związane z nim zmiany zachodzące na świecie sprawiają, że programowanie staje się niezbędną umiejętnością poszukiwaną na rynku pracy. Równocześnie coraz silniejsze są przesłanki wskazujące na nieocenioną rolę programowania w rozwijaniu takich kompetencji miękkich dzieci jak logiczne myślenie, rozwiązywanie problemów, kreatywność czy współpraca, czyli tego co w obecnych realiach najcenniejsze. Powyższe umiejętności uczniowie z klasy III b mogą realizować podczas zajęć z robotyki z klockami LEGO, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

Uczniowie podczas nauki kodowania.Uczniowie kodują roboty wykonane z klocków.Uczniowie kodują roboty wykonane z klocków.

mgr Aneta Doros

 

Skip to content