Zielona szkoła 5-19 czerwca 2016, Poddąbie

Dzień 1 – Podróż

W niedzielę o godz. 6.00 rano klasa III spotkała się pod szkołą, by wyruszyć we wspólną podróż na północ Polski. Po drodze zabraliśmy uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Trzebini i udaliśmy się do Poddąbia koło Ustki. Podróż upłynęła nam w miłej atmosferze. Umilało nam ją wspólne śpiewanie i oglądanie bajek. O godzinie 17.00 byliśmy na miejscu i kilka minut później powitaliśmy Morze Bałtyckie.

Dzień 2 – Poznajemy Poddąbie

Dzisiaj nadaliśmy nazwy naszym pokojom oraz rozpoczęliśmy zmagania w konkursie czystości. Bezchmurne niebo sprzyjało spacerom po plaży oraz zabawom w piasku. Nasz przewodnik oprowadził nas po niewielkiej, ale bardzo urokliwej miejscowości Poddąbie. Opowiedział o jej historii, ciekawostkach, mieszkańcach oraz o tutejszej faunie i florze. Podziwialiśmy niespotykane ukształtowanie nadmorskiego brzegu.

Dzień 1 foto IMG_3301 IMG_3297 IMG_3292 IMG_3277

Dzień 3 Rejs statkiem

Ten pogodny dzień minął nam na zabawach w piasku. Drugą jego część spędziliśmy w Ustce, gdzie zwiedziliśmy Bunkry Bluchera, o których bardzo ciekawie opowiadał nam przewodnik. Ta niecodzienna lekcja historii niezwykle nam się podobała. Następnie udaliśmy się do portu, z którego statkiem pirackim ruszyliśmy w rejs po morzu. Niektórzy z nas doświadczyli nawet sterowania tym środkiem transportu wodnego. Długi dzień zakończyliśmy udziałem w dyskotece, na której mogliśmy poznać koleżanki i kolegów z innych szkół.

IMG_3342 IMG_3339 IMG_3320 IMG_3319 IMG_3313

Dzień 4 – Na sportowo

Dzień rozpoczęliśmy gimnastyką korekcyjną oraz udziałem w grze terenowej „W poszukiwaniu zaginionych zwierząt”. W grupie A znalazły się z nami SP w Lgocie oraz SP w Czyżówce. Wywalczyliśmy I miejsce oraz awans do finału. Popołudnie upłynęło nam na spotkaniu z maratończykiem Janem Hurukiem, długim spacerze brzegiem morza oraz inaugurującym meczem w lidze piłki nożnej dziewcząt. W skład naszej drużyny weszły: Paulina Paluch, Wiktoria Piwowarczyk, Anna Urbańczyk, Wiktoria Wentrys i Anna Witoń. Dziewczyny pokazały ducha rywalizacji, lecz mecz z SP nr 6 w Trzebini zakończył się wynikiem 1: 0 dla naszych przeciwniczek. Jutro kolejne rozgrywki.

IMG_3362 IMG_3363 IMG_3364 IMG_3366 IMG_3367 IMG_3368

Dzień 5 – Turniej strzelania z wiatrówki

Uczestnicy „Zielonej szkoły” wzięli dzisiaj udział w turnieju, który wzbudzał wiele ciekawości i emocji. Chłopcy i dziewczęta mieli możliwość oddania dwóch strzałów z wiatrówki. Dla wielu z nich taka okazja nadarzyła się pierwszy raz w życiu. W trakcie rozgrywek uczniowie przekonali się, że nie jest to łatwe zadanie ze względu na wagę wiatrówki i trudność w celowaniu. Nasi trzecioklasiści z zaangażowaniem i radością zdobywali nowe doświadczenie. Okazało się, że dziewczyny mają celniejsze oko niż chłopcy. Zwyciężczynią turnieju w naszej klasie okazała się Wiktoria Piwowarczyk. Wieczorem dzieci kontynuowały rozgrywki ligi piłkarskiej. Chłopcy zremisowali z SP nr 6 w Trzebini 0:0 i wygrali mecz z SP w Płokach pokonując swoich rywali 5:0. Dziewczynki zremisowały z drużyną SP w Psarach 0:0.

IMG_3372IMG_3373IMG_3377IMG_3391IMG_3400

Dzień 6 – Na Kaszubach

Kolejny dzień pobytu na „Zielonej szkole” wypełniony był całodniową wycieczką na Ziemię Kaszubską. Rozpoczęliśmy od wyjścia na najwyższy szczyt Kaszub – Wieżycę, z którego mogliśmy podziwiać piękną panoramę tej krainy. Następnie udaliśmy się do Skansenu w Szymbarku, gdzie oglądaliśmy: dom stojący na głowie, Dom Sybiraka, najdłuższą deskę świata, Bunkier Gryfa Pomorskiego, wysłuchaliśmy również piosenki w języku kaszubskim. W drodze powrotnej oglądaliśmy lokomotywy i wagony w Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. Dzień zakończyliśmy szantami przy wspólnym ognisku.

IMG_3406 IMG_3410 IMG_3413 IMG_3423 IMG_3429 IMG_3431

Dzień 7 – Z żołnierzami i rycerzami

Sobotni poranek powitaliśmy gimnastyką korekcyjną oraz pływaniem. Następnie spotkaliśmy się z żołnierzami, którzy przeprowadzili dla nas pokaz na temat szkoły przetrwania. Dowiedzieliśmy się jak poradzić sobie nocą w lesie, rozpalić ogień, zbudować miejsce na nocleg, zagrzać wodę bez użycia naczyń. Panowie powiedzieli nam również w jaki sposób zachować się w przypadku zagubienia się w lesie. Zdobyliśmy nowe wiadomości na temat cennych właściwości brzozy. Popołudnie spędziliśmy na udziale w pokazie walk rycerskich. Każdy mógł oddać strzał z łuku, przymierzyć hełm rycerski, wspólnie zatańczyliśmy taniec średniowieczny.

IMG_3433 IMG_3449 IMG_3451 IMG_3454 IMG_3461 IMG_3467

Dzień 8 – Plener plastyczny

Niedzielę spędziliśmy na plaży. Udaliśmy się tam zaopatrzeni w przybory do rysowania. Każdy z uczniów wykonał projekt kartki pocztowej z Poddąbia. Była to bardzo udana lekcja plastyki. Po zakończonych warsztatach urządziliśmy sobie biegi na czas po plaży, a po powrocie do ośrodka zorganizowaliśmy wystawę naszych prac plastycznych. W korytarzu na drugim piętrze odbył się też pokaz mody plażowej. Chętni uczniowie z naszego piętra prezentowali stylizacje na lato 2016 roku. Pierwsze miejsce zdobył Jakub Kulig.

IMG_3487 IMG_3494 IMG_3503 IMG_3506 IMG_3508

Dzień 9 – Z wizytą w fokarium

Dzisiaj udaliśmy się do Doliny Charlotty w Strzelinku koło Słupska, aby uczestniczyć w pokazie karmienia i treningu medycznego fok, które znajdują się pod opieką tamtejszych treserów. Wizyta ta bardzo nam się podobała. Dowiedzieliśmy się, że najdłużej żyjąca w fokarium foka szara osiągnęła wiek 49 lat. Foki żyjące w tym fokarium to same samce, w trakcie pokazu zaprezentowały nam wiele ciekawych sztuczek.

IMG_3515IMG_3520IMG_3523

Dzień 10 – Muzeum Wsi Słowińskiej

Po porannej gimnastyce korekcyjnej oraz zajęciach na basenie udaliśmy się do miejscowości Kluki, gdzie znajduje się Muzeum Wsi Słowińskiej. Zobaczyliśmy zabudowania z różnych okresów XX wieku. Poznaliśmy dawne zawody: rzymarz, cieśla i kołodziej. Widzieliśmy dawne ule, kołowrotek, piec do wypieku chleba, piwnicę naziemną, łodzie oraz sieci rybackie. Zobaczyliśmy dawne mieszkania oraz zagrodę z kozą Balbiną. Wieczorem poszliśmy na spacer brzegiem morza i z klifu obserwowaliśmy nadmorski krajobraz kończącego się dnia.

IMG_3525 IMG_3530 IMG_3532 IMG_3542 IMG_3543

Dzień 11 – Czas wspólnej zabawy…

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się na spacer po Poddąbiu. Naszą wyprawę uatrakcyjniła przejażdżka na gokartach. Sprawiła nam ona wiele radości. Następnie nasze dziewczęta i chłopcy zorganizowali pokaz fryzur, które samodzielnie ułożyli. Popołudnie spędziliśmy na plaży, bawiliśmy się w piasku i zbieraliśmy kamyki. Wieczorem wzięliśmy udział w olimpiadzie sportowej, w skład której wchodziły takie konkurencje jak: strzał do bramki, rzut piłką do kosza, odbijanie piłeczki pimpongowej, krykiet i skakanie na skakance. Na zakończenia dnia bawiliśmy się na wspólnej dyskotece.

IMG_3513 IMG_3544 IMG_3559 IMG_3568 IMG_3569 IMG_3573

Dzień 12 – Baloniada

Kolejny dzień pobytu na „Zielonej szkole” przywitał nas deszczem. Po zajęciach karaoke udaliśmy się na salę gimnastyczną, w której odbyło się rysowanie na wielkim formacie. Tematem prac były najpiękniejsze chwile spędzone w Poddąbiu. Po deszczowym poranku nadeszło jednak słoneczne popołudnie, a my spędziliśmy je na boisku do siatkówki, gdzie uczestniczyliśmy w zabawie pod nazwą „Baloniada”. Naszym zadaniem było przerzucanie balonów napełnionych wodą na stronę przeciwników. Ta rozrywka bardzo nam się spodobała. Następnie udaliśmy się na plażę, a wieczorem wszyscy kibicowaliśmy reprezentacji Polski podczas meczu z Niemcami.

IMG_3576IMG_3582IMG_3584IMG_3587IMG_3589IMG_3598IMG_3599

Dzień 13 – Wystawa kamieni

Dzisiaj zorganizowaliśmy wystawę kamieni znalezionych nad brzegiem Morza Bałtyckiego. Każdy opowiadał o swoich znaleziskach, które wszyscy mogliśmy oglądać. Po południu urządziliśmy klasowe kino, a wieczór spędziliśmy na szantach przy gitarze.

IMG_3601 IMG_3602 IMG_3614 IMG_3617

Dzień 14 – Podsumowanie pobytu

W ostatnim dniu naszego pobytu na „Zielonej szkole” w Ośrodku Rehabilitacyjno – Wczasowym „Słowiniec” w Poddąbiu odbyły się końcowe mecze Ligi Piłkarskiej Dziewcząt i Chłopców. Drużyna naszych dziewczyn w składzie: Anna Witoń (kapitan), Wiktoria Wentrys, Wiktoria Piwowarczyk, Paulina Paluch, Anna Urbańczyk zdobyły III miejsce, a chłopcy w składzie: Karol Trębacz (kapitan), Artur Oczkowski, Remigiusz Adamczyk, Kamil Brejta, Szymon Kopta, Adam Molik VI miejsce. Każdy z uczniów otrzymał dzisiaj specjalny dyplom za to, czym wyróżnił się podczas pobytu na „Zielonej szkole”. Po południu wszyscy wzięliśmy udział w Neptunaliach, czyli chrzcie morskim. Po skosztowaniu specjalnej mikstury, Neptun nadał każdemu morskie imię. Wieczorem pożegnaliśmy Morze Bałtyckie, za którym pewnie szybko zatęsknimy. Na zakończenie bawiliśmy się na wspólnej dyskotece.

IMG_3629 IMG_3632 IMG_3633 IMG_3638 IMG_3641

Dzień 15 – Powrót

Rano pożegnaliśmy Ośrodek Rehabilitacyjno – Wypoczynkowy „Słowiniec” w Poddąbiu oraz jego pracowników i wyruszyliśmy w drogę powrotną z północy na południe Polski. Do celu dotarliśmy po 11 godzinach podróży, a przy szkole czekali już na nas stęsknieni rodzice. Tę przygodę będziemy dłuuuugo pamiętać 🙂